18
Styczeń

Marketingowe bazy danych i umiejętność ich wykorzystania

Fakty są takie, że nadal, mimo wzrostu świadomości, wiele firm nie potrafi wykorzystać kontaktów do klientów, którzy mogą okazać się cenni z biznesowego punktu widzenia. Choć gromadzone są informacje o klientach, którzy zawierali transakcje za pośrednictwem sklepu, to jednak najczęściej nie idzie to w parze z podejmowaniem dalszych działań mających na celu generowanie sprzedaży. Okazuje się bowiem, że przedsiębiorstwa posiadają marketingowe bazy danych (takie jak te np.: http://sklep.targetmarketing.pl/), lecz nie potrafią z nich należycie korzystać.   

Bazy danych

Marketingowe bazy danych wykorzystywane przez firmy są to często duże, nawet kilkudziesięciotysięczne bazy informacji o klientach

Autor zdjęcia: mtlvi

Marketingowe bazy danych wykorzystywane przez firmy są to często duże, nawet kilkudziesięciotysięczne bazy informacji o klientach, które zbiera się między innymi w trakcie organizacji:

  • konkursów,
  • promocji
  • czy też programów lojalnościowych.

Klienci dość często nie zdają sobie w ogóle sprawy z tego, że organizowanie określonych akcji przez firmy ma na celu właśnie pozyskiwanie danych do baz marketingowych. Informacje takie są później przetwarzane, grupowane i przechowywane, tak by można było z nich skorzystać gdy nadarzy się ku temu okazja. Część firm odsprzedaje również zebrane przez siebie kontakty. Wszak informacje są cenne, zwłaszcza te posiadające realną, relatywnie wysoką wartość biznesową.

Niestety, nie wszyscy menadżerowie i właściciele firm potrafią zrobić z nich należyty użytek. Tymczasem, to potencjał, który organizację może wynieść na wyżyny rentowności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


3 + dwa =